طرح غنی سازی اوقات فراغت کانونهای مساجد

شهرستان خلیل آباد

با شعار ( اخلاق ، نشاط ، معنویت ) آغاز می کنیم فعالیتهای اوقات فراغت کانونهای مساجد شهرستان خلیل آباد را بر هفت محور :
1. قرآ ن و عترت
2. آموزش و توانمند سازی
3. شبکه سازی و فضای مجازی
4. کتاب و کتابخوانی
5. هنر متعالی
6. فعالیتهای اجتماع محور
7 . بیانیه گام دوم انقلاب

بایگانی

اوقات فراغت بهترین زمان برای تمرکز بر معنویت است. فارغ از این که شما فردی مذهبی هستید یا نه، معنویت قسمت مهمی از زندگی انسان است و توجه به این بخش از وجودتان، از مفیدترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید. هر روز زمانی را به انجام اموری اختصاص دهید که به ارتقا معنویت کمک می کند.
برای بالا بردن جنبه ی معنوی وجودتان، اندیشیدن به هدف زندگی و ساختن تصویر مناسب تری از آن در ذهن کارهای مختلفی می توانید انجام دهید. برای مثال فعالیت های داوطلبانه یا خدمات اجتماعی، دعا کردن، مطالعه ی کتاب های الهام بخش، قدم زدن در طبیعت، تفکر در سکوت و شرکت در فعالیت های مذهبی.
مدیتیشن (فن تسلط بر ذهن) هم به آرامش ذهن و جسم شما کمک شایانی می ٰکند. ذهن همواره پُر است از هیاهوی افکار، آرزوها، خاطره ها، هیجان ها و زمزمه های معمول که اثرات منفی آنها غیرقابل انکار است.
بیست دقیقه در مکانی آرام بنشینید و نفس بکشید. بر نحوه ی تنفس خود تمرکز کنید، تا ۱۰ بشمارید و سپس از ابتدا شروع کنید. در ذهنتان تصویری آرام بخش و زیبا تجسم کنید. ذهن شما زمانی آرام می گیرد که هیچ فکری در آن وجود نداشته باشد. بعد از چند هفته، تأثیرات مثبت تمرکز بر معنویت از قبیل آرامش بیشتر و تمرکز بهتر را کاملا احساس خواهید کرد.

  • نوکر الزوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی